Сайтът EQHammer организира допитване до членовете на игралното общество. Допитването имаше за цел да изясни какво точно искат да узнаят играчите за EverQuest Next. Отговорите на десетте най-популярни и интересни въпроси бяха публикувани на сайта.
1. Ще се променя ли виртуалния свят в зависимост от събитията, които се случват в него и от действията на играчите?
Динамичен и променящ се свят - това е второто име за играта EverQuest Next. Това вече сме го слушали стотици пъти при излизането на всяка нова игра, но така и не сме го виждали досега. Едно от най-големите нововъведения в онлайн игрите, което ще се появи в EverQuest Next – това е напредналия Изкуствен Интелект (AI) на всеки NPC. Благодарение на технологията, разработена от компанията Storybricks, всеки от тях ще действа в съответствие със собствената си програма за поведение. Нагледен пример, който бе демонстриран на широката публика по време на изложението Е3, бяха Орките, които са програмирани да не се заселват в местности, където има много стражи. Защо Орките не обичат стражите? Защото гардовете постоянно ги преследват и ги убиват. Може това да ви се стори простовато, но поведението им има и своите следствия.
Ако играчите попаднат в зона, гъсто населена с Орки, то ще им е нужно много време, за да ги изчистят. Те обаче могат да ги подмамят към някое селище, откъдето да повикат на помощ гардовете. Избивайки Орките около града, Стражите в бъдеще ще започнат да изпращат своите отряди дълбоко в дивите местности, тъй като вече ще знаят, че там е населено с Орки. Всички тези събития може да станат резултат от индивидуалните действия на един играч или на цяла група. Този пример показва как действията на играчите могат да променят събитията във виртуалния свят на играта.
2. Изглжда, че системата SOEmote е уникална особеност, разработена за EverQuest Next. Играта ще реагира ли по някакъв начин, когато играч използва SOEmote?
Абсолютно. Моделите на персонажите са проектирани, така че са им достъпни всички преимущества, които предоставя SOEmote. По такъв начин широкият спектър от емоции, които се изразяват на лицето на персонажа, не само присъстват, но са и добре видни на екрана на монитора по време на играта.
Всяка раса има свои уникални особености по отношение на достъпните им емоции и що се отнася до персонажите от расата kerran, то при тях анимацията на лицето много добре се съчетава с техния външен вид. От гледна точка на графиката EverQuest Next е великолепна, а моделите на персонажите напомнят на Pixar Film. Общо взето системата SOEmote добавя в играта чувството на пълно олицетворяване с персонажа, което е несъпоставимо с никоя друга срещана онлайн игра.
3. Какво има предвид Sony с изявлението, че EverQuest Next ще е най-голямата sandbox игра, превъзхождаща всички останали?
По отношение на размерите на достъпното пространство в играта, то то е по-голямо от тези на EverQuest и EverQuest II взети заедно. Покрай впечатляващата възможност да изследвате виртуалния свят по "вертикалния метод" чрез разкопките, то EverQuest Next ще стане в прекия смисъл на думата най-голямата sandbox игра сред тези, които сме срещали до ден днешен.
Ние ще се доближим до това малко по-нататък, но трябва да се отбележи, че в играта има огромно количество подземно съдържание, който се създава процедурно, всеки път в съответствие с историята и базата от знания на всяка отделна местност. В повечето случаи тези подземни зони могат да се простират на три нива надолу под земята, т.е. има огромно количество съдържание, което очаква да бъде открито от играчите и всеки път това съдържание ще се променя от това, което е било открито по-рано.
Всичко това е възможно, тъй като абсолютно целия виртуален свят ще е разрушим до такава степен, че вашият герой може буквално да пробие дупка в земята (или пък земята под краката му да пропадне, разбита от врага му) чрез бойните си умения или пък просто да започне да копае на случайно място, за да разгледа какво има под него. Когато по-късно през тази година излезе EverQuest Next Landmark, играчите ще имат достъп до инструменти, благодарение на които ще им стане ясно как всичко това ще се случва в играта.
4. Ще мога ли да получа удоволствие бойната система или ще трябва да имам 100 горещи клавиша, за да достигна максимален DPS? Ще има ли някакъв лимит на това, колко умения и заклинания мога да използвам наведнъж?
Всъщност това е един от най-популярните въпроси, чийто отговор бе даден и на нашето представяне на играта. Добрата новина е, че EverQuest Next ще бъде игра, която като че ли се връща към източниците на жанра. Всеки играч ще разполага с 8 горещи клавиша на панела. Вие ще сте свободни да избирате своите умения и вие не трябва да се безпокоите за това, че на екрана ви ще е пълно с безброй панели, на които ще има десетки умения.
Най-хубавото е , че в EverQuest Next има такава особеност като мултиклас, за която ще разкажем по-късно. Нека да отбележим, че на играча ще бъде предоставен избор -или да се съсредоточи на развитието на един от осемте първоначални класа от чист вид или пък да развива и комбинира уменията на всички 40 класа, които ще има в играта. Независимо от това как ще изберете да развивате героя си, то по време на боя ще ви е достъпен същия този основен панел с осем клетки.
5. Позволява ли игралната механика на играчите да усъвършенстват методите за водене на боя?
EverQuest Next позволява на играчите изобретателност що се касае до методите за водене на боя, даже повече отколкото може да си представите. Макар че в играта ще има някакви ограничения (раса, комбинации на определени класове и т.н.), на играчите ще е достъпна такава особеност за развитие на героя си като системата мултиклас. Такава възможност да настройвате бойните умения на вашия герой в съответствие с вашия индивидуален стил на игра в съчетание с другите особености на играта предоставя практически неограничена свобода на избора.
Това, което знаем към момента е, че тази система няма да води до това, играчът от самия старт на играта да избира два класа, които да развива. Той ще трябва да започне с един от осемте основни класа и след това ще трябва не само да намери начин да получи нов клас, но и да намери пътя за развитие и получаване на присъщите за основния клас умения и заклинания.
Като пример, който ни предоставиха разработчиците (чисто хипотетично - в играта няма да има такова нещо): представете си, че вашият герой по време на своето пътешествие се натъкне на хамбар, опожарен до основи от Орките. Вие може да помогнете на фермера, който е собственик на хамбара и ще можете да отворите нов клас "Паладин". Ако пък помогнете на Орките ще получите достъп до класа Shadow Knight. Може пък въобще да не се занимавате с този "проблем" и да си продължите по пътя.
6. Как е построено в играта повествованието и дали то е големия фокус на играта?
Всъщност разработчиците ще пуснат две игри. Първата е EverQuest Next Landmark, която ще позволи на играчите да "заплюят" свое собствено парцелче от земята и да си го застрояват, и обзавеждат по свой вкус. Тази игра ще бъде пусната до края на годината и ще представлява по-скоро огромен набор от инструменти и удивителни възможности за креативност и социално взаимодействие в игралното общество.
Пълноценната MMO игра ще бъде пусната след релийза на EverQuest Next Landmark. Тя ще е абсолютно сюжетно ориентирана игра. В нея ще бъде проведена серия от т.нар. Rallying Calls, чиято цел е да запознае играчите със сюжетно ориентирания геймплей. Възможно е по време на тяхното провеждане на сървърите да има съвсем други рейтинги.
За разлика от другите ММО, играчите няма да получат точни и детайлни инструкции или информация за това, кога именно и къде ще започне Rallying Call. Вместо това играчите ще бъдат въвлечени в изследването на съдържанието по един по-органичен начин и няма да им се налага да следват някакво си NPC с голям сияещ ореол, за да участват в това мероприятие.
Всяко игрално събитие ще добавяв играта бъдещи промени. Това означава, че в бъдеще сюжетната линия и съдържание няма да бъдат тези, които ще изследвате вие сега. Сегашните събития ще станат история, която ще влезе в аналите на игралния свят.
Що се касае до сюжета - очаквайте да чуете много за драконите. Именно те са навредили много на жителите на Norrath, така че на играчите ще се наложи да построят света наново. Ако сте фен на тъмните елфове, то навярно сте забелязали, че в EverQuest Next те са с рога. Това отчасти е свързано с един уникален сюжет в историята на тази раса, основан на поверията за това, което се случва с тъмните елфове по време на тяхното масово преселение след пробуждането на драконите.
7. John Smedley даде обещание, че заклинанията и уменията на играчите ще влияят пряко на околното пространство. Как ще се случва това? Повърхността на земята ще се деформира ли по някакъв начин? Ако да, то колко дълго време ще се запазват тези деформации в играта?
Това е добър въпрос и аспектът, до който се докосва, стои сред тези особености на EverQuest Next, които ще променят MMORPG жанра завинаги. Абсолютно всичко в играта може да бъде разрушено: дървета, камъни, земята и какво ли още не. Добър пример за сравнение може да стане системата World versus World от играта Guild Wars 2. Когато водите стрелба от обсадното оръдие по стената на замъка, то чертичката, изобразяваща здравето на стената постепенно отчита намаляването му, когато по стената има попадение. В края на краищата когато скалата отчете, че здравето ѝ е равно на 0, то тя се разрушава.
В EverQuest Next, вие стреляте от катапулт по вражеския замък. Вие ще можете да видите реално как камъка лети, разсичайки въздуха, как се забива в стената и се разлетява на хиляди отломки. Множеството попадения може и да не разбият стената. Всичко зависи от какъв материал е направена стената, както и от мястото на попаденията и от силата на изстрелване на снаряда.
Както беше отбелязано по-горе, тази система е част от EverQuest Next Landmark, чиято цел е да направи възможен окончателния релийз на играта. На играчите буквално ще бъде даден цял инструментариум, с чиято помощ да създадат играмния виртуален свят. Така играчите ще участват и ще повлияят на това, което ще видят в окончателното ММО. По отношение на времетраенето на разрушенията и деформациите на релефа то засега нямаме отговор на въпроса. Екипът на EQNext ще отговори по-късно в едно от предстоящите видеоинтервюта.
8. Ще може ли в EverQuest Next играчът така да се потопи във виртуалния свят, докато изследва дивите и опасни места в него, че в един момент той да почувства опасността, че никога вече няма да види големия град?
EverQuest Next ще е sandbox игра в пълния смисъл на това понятие, така че определено ще се поощряват играчите да се впускат в приключения, изследвайки огромния свят на играта, а освен това да участват във възстановяването му при определени ситуации. Така например град Halas няма да съществува по време на релийза на играта. Играчите ще трябва да създадат малко заселено местенце там и да започнат да строят първоначалните сгради на бъдещия град. Отначало те ще използват дървен материал за градежите си, но местните гоблини може да решат да ги опожарят. Тогава играчите ще трябва да създадат каменоломна, за да добиват камъни за строежите си. Следващия път обаче току виж гоблините се върнали с обсадни оръдия. Това ще доведе до военни действия, които да създадат интригуваща сюжетна линия.
Както беше отбелязано вече, голяма част от играта може да се води и под земята. Така че ако обичате да се спускате в приключения там ще намерите също огромно сюжетно съдържание.
Това което точно няма да откриете в играта са куестовете от типа "Убий 10 плъха". Това ще е игра, която ще избяга от шаблона на останалите игри.
9. Ще открият ли играчите скрити подземия, пещери, подземни езера и т.н.?
Именно в този аспект на играта се чувства присъствието на особената магия на EverQuest Next. Всичко в нея може да се разруши, както може и да се копае "надолу" по вертикалния метод. Именно така ще откриете тайни пещери, подземия и много още. На някои от тези места ще има скрити съкровища. Такива зони няма да съществуват вечно на едно и също място, така че няма да откриете в Интернет гайд "Как да открием съкровището?". В играта ще има съдържание, което ще се генерира процедурно и ще се появява само за известно време. По такъв начин един играч ще може да изследва някоя зона и съдържанието ѝ дълго време преди въобще някой да стъпи на това място или пък тя да е останала неизследвана дълго време след релийза на играта.
Не мислете, че това означава пълно отсъствие на дънджъни в играта, направени от разроботчиците. Те действат по друг начин - не искат да създават бездушно съдържание. Всичко се съчетава с поведението на NPC-тата. Така например вие сте тръгнали на пътешествие в определена локация с намерението да избиете местните Орки, които са разрушили домовете на местните жители. Даже ако вие успеете, това не означава, че на това място няма да се появят други чудовища, къде-къде по-страшни и гадни.
10. Ще има ли "невидими стени", които да пречат на предвижването или героите ще могат да се катерят, ходят, падат, плуват, телепортират навсякъде?
Свобода на движението в хоризонтална и вертикална плоскост е най-важното в EverQuest Next. Ако срещнете на пътя си препятствие, то вашият герой ще може да направи едно от паркур движенията - салта, пързаляния или какво ли още не. Героят ви ще може и чрез своите скилове и заклинания да се добере до всяка една точка на картата.
Blogger Comment
Facebook Comment