MMO игрите и емоциите

Играйте като китаец, спокойно и без емоции.

Защо играем игри? За да се разнообразим от скуката, да изпитаме нови емоции и усещания, да изследваме нови светове, да опитаме нова комбат система и т.н. Какви емоции изпитваме в процеса на игра? Кои елементи от игрите, предизвикват негодуванието ни и ни карат да изпитваме негативни емоции?

Положителни емоции

По идея игрите се създават с цел да предизвикват положителни емоции у играчите. Още със създаването на героя си, ние трябва да се радваме на възможността да оформим външността му така, както ни се иска да изглеждаме ние самите. Именно поради това в последно време разработчиците отделят огромно внимание на този детайл от MMORPG игрите. Създавайки героя си може спокойно да отделите повече от час за къстомизацията му. Жените-играчи могат да отделят и доста повече време особено в игра като BLESS Online, където имате възможността да гримирате персонажа си.

BLESS е дизайнерско чудо и ще ни разкрие един невероятно красив свят.

Виртуалните светове стават все по-красиви и по-красиви. Разработчици и дизайнери се стараят да доведат до съвършенство и най-дребните детайли, започвайки с външността на героя, дизайна на облеклото, допсехите и оръжията му, преминавайки през разнообразието на ландшафтите, изумителните гледки от пейзажите, архитектурата на населените места, добавяйки изкуство в игрите - скулптори, музика, картини и др. Всичко това трябва да предизвика положителни емоции у играча. Той трябва да се почувства спокоен сред пасторалните пейзажи, населени с чудовища. Играчът трябва да забрави ежедневните си проблеми и да се отпусне в играта.

В AION се предлагат красиви крила, даващи ви по-висока скорост при летене.


Разработчиците разчитат на нашите положителни емоции, за да спечелят и пари. В кеш шоповете може да откриете постоянно обновяващи се нови модни облекла за вашия герой, боички, за да разкрасите доспехите си, необикновени питомци и страхотни маунтове, та дори и прекрасни крила, за да полетите като птица във въздуха.

Негативните емоции

Негативните емоции обикновено възникват, когато реалността не отговори на нашите очаквания. В ума си обикновено изграждаме представа за бъдещето и когато това бъдеще стане настояще, но то не отговори на визуализацията ни, у нас се появява негодуванието.
По време на развитието на героя си на ранните нива, нетърпението е едно от качествата, които ни пречи да се насладим на процеса. Сравнявайки се с вече развитите герои, искаме да по-бързо да достигнем крайния резултат в пълния му обем - максимално ниво, епическа екипировка, най-бързия маунт, най-якото оръжие, най-усъвършенстваните доспехи и т.н.
Поведението на другите играчи също може да предизвика нашите негативни емоции. Надали нападението в гръб, докато убивате моби по куеста си, влиза във вашите очаквания за честна или спокойна игра. Да, но повечето игри залагат на откритото ПвП във виртуалния свят. Често това се оправдава с желанието на самите играчи.

Подигравки, измами, псувни и обиди също могат да ви вдигнат нервите. Това е неделима част именно от ПвП елемента, който се явява действително компонента, предизвикващ най-много негативни емоции у играчите. Заредените с адреналин битки между самите играчи често са изпълнени с "цветущи изрази". Всеки иска да е победител. Колкото по-често, толкова по-добре. Когато обаче бивате убит неколкократно от противника, независимо колко силно натискате по клавишите, това ви ядосва. Пряката идентификация с персонажа кара играча да приема твърде лично както игралния процес, така и нападките срещу него.

Несправедливостта. Животът не е справедлив винаги - игрите също. Справедливостта в MMORPG е едно от най-очакваните елементи от играчите. Справедливо разпределение при участие в ПвП арените. Справедливо разпределение на лута в дънджъните (все пак не ви се иска да прохождате безброй пъти едно и също подземие, снабдявайки с епични доспехи останалите, докато на вас не ви "пада" нищо).


Рекламираните като free-to-play MMORPG игри най-често са несправедливи. Безплатно играеш, но положителните емоции особено при ендгейма не са безплатни. Защо? Ендгеймът обикновено е скучен и еднообразен. Развиваш героя си, обличаш го с епични доспехи и оръжие, за да се включиш в ПвП инициативите, където да воюваш и да покажеш майсторството си в управлението на героя си.

Майсторството в управлението обаче не е гаранция за победа. Добрата екипировка е този компонент. В безплатните игри с малко търпение всеки може да се сдобие с епически доспехи, но това не е най-главното. Най-главното е подобряването й с помощта на различни видове подобрители. Дори и тези подобрители да не се продават в кеш шопа, а да "падат" свободно в боя като лут, то самият процес на подобряване е свързан със сериозни харчове или трудности.

В някои игри процесът се затормозява, колото повече усъвършенствате дадена част от екипировката си. Процентът за успех намалява, а при несполучлив опит може да загубите дори така трудно добитата вещ или най-малко да намалите моментното ниво на подобрение. Тук идва на помощ кеш шопа, където може да намерите итеми, продавани за реални пари, които ви дават висок процент шанс на подобрение, който стига до 100% в някои игри, претендиращи да са free-to-play, но всъщност явявайки се pay-to-win.

Тук стигаме до световната несправедливост - някои имат по-голям достъп до парите и се радват на преимуществата даващи кеш шоповете. Те са непобедимите играчи, въоръжени с най-якото оръжие, притежаващи най-яките вещи, яздейки най-бързите маунтове. Останалите са средностатистически играчи, похарчили някой и друг лев за нещо дребничко и по-евтино. Те са пушечното место за яките герои, изхарчили (инвестирали) реални пари в безплатната игра. Кой обича да бъде боксов чувал? Кой иска да бъде средностатистическа единица? Никой. Докато това се случва играчът, стоящ зад обикновения герой в играта, изпитва чувството на неудовлетвореност, яд, гняв, та дори и ярост.

Много игри преминаха на модела free-to-play, а добрата новина е, че започват да се появяват игри, които действително залагат на free-to-win, т.е. играта продължава да е безплатна, но кеш шопа не предлага итеми, които да ви дадат преимущество в боя (най-вече в ПвП режимите). Съвременните MOBA игри вървят по този път, поради което се дължи и огромния интерес на феновете. Wargaming също обяви, че тръгват по този път в своите военни екшъни.

Wargaming се обявиха против pay-to-win модела

Повечето MMORPG обаче не желаят free-to-win. Все повече и по-колосални суми пари се вливат в новите проекти. Те трябва да се възвърнат. Това е справедливо - зад качествените игри, работят десетки кадърни хора - разработчици, дизайнери, програмисти, композитори, сценарисит и т.н. Те трябва да получат справедливо възнаграждение за труда си.

Според играчите засега ArcheAge не изсква як донат.


Някои новопоявяващи се MMORPG успяват да възвърнат парите си без да се налага да въвеждат несправедливата система pay-to-win. Продават се пакети за ранен достъп с различни екстри според пакета и цената му. В играта "падат" кутийки с ценности, които се отключват с ключ, продаван в кеш шопа. Тези "ценности" обаче не влияят пряко за непобедимостта на героя ви. По-бързото придвижване в играта ще ви струва пари. С игрални пари или просто изпълнявайки куест се сдобивате с кон или друг маунт, но ако искате по-бърз - купете си го от кеш шопа (на достъпна за всеки цена). Искате красива външност - купете си най-модната дрешка за реални пари и бъдете уникален за известно време, но така е и в реалния живот.

Как да избегнем негативните емоции?

Надали ще успеем да ги избегнем напълно, но поне може да ги намалим. Именно играчите са способни да изменят индустрията. Преди да започнем някоя игра, трябва внимателно да я изучим, дали не е pay-to-win. Ако сме започнали безплатна вече игра, но тя се превърне това изчадие pay-to-win, трябва да можем да я напуснем без съжаление и привързаност, макар че сме отделили време и средства за развитие на героя си, снабден с добра екипировка и добър маунт, забогатял с игрални пари.

Не приемайте твърде лично нещата. Този, които ви псува в чата, вероятно е комплексиран полуидиот, чиято единствена мечта е да се превърне в завършен идиот. Не се привързвайте към героя си, това не сте вие. Той е вид аватар, който е упраляван от вас, така че не е нужно да се идентифицирате с него.

Наслаждавайте се за момента. Не мислете за това как ще обличате героя си след месец, след шест, след година, тъй като процесът става все по-сложен. След година може вече да сте сменили 2-3 игри и да сте забравили тази.

Не харчете повече реални пари в играта, от колкото печелите реално в живота. Това е особено важно, за да не се окажете задлъжнял, заради виртуални вещи във виртуална реалност.

Прочетете още:Геймър станал наркодилър заради онлайн игрите

                                                                                                     Home
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 коментара :

Публикуване на коментар