Слава на победените! Това означава латинския израз Gloria Victis, каквото е названието на бъдещото MMORPG. Играта е разработка на полското независимо студио Black Eye Games, които се стараят да създадат един качествен и модерен продукт, който да се конкурира успешно с игрите на мастодонтите в игралната индустрия.
Комбат система
Започваме с бойната система, тъй като играчите се интересуват много от тази част. Разработчиците са категорични, че Gloria Victis ще е с нон таргет система. Те утвърждават, че майсторството на играча и неговите реакции ще са по-важни даже от неговата екипировка. Целта е да се достигне максимален реализъм на боя, като същевременно оръжията ще са копия на действително съществуващи през средните векове, така че не очаквайте да видите в играта нереалистични мечове от по 4 м.Издръжливостта ще е характеристика, която ще влияе на боя, тъй като разработчиците смятат, че не е правдиво да можеш да въртиш острието цял ден, без да се измориш, още повече ако си облечен в тежка броня. Всякакви активни действия, а дори и пасивни, като например да стоиш с вдигнат меч в очакване на атака, ще изразходва издръжливост. Консумацията й ще зависи от различни неща - например герой, облечен в кожени дрехи, ще е по-издържлив от някой с броня. Издържливостта ще е ключова характеристика за успеха в боя и нейното правилно изразходване ще е правилния път към победата.
Всяко оръжие ще има и собствен похват, базиран на реална техника от средновековните учебници за водене на ръкопашен бой. Това ще е друга характерна особеност на играта. Техниките ще изискват, играчът да се съобразява с посоката на атаката, правилното разстояние до целта и т.н. Ударите ще могат да се блокират, но играчите могат да предпочетат да изградят рефлекси, с помощта на които да избягват от линията на атаката.
Класове
Разработчиците твърдят, че в играта няма да има класове - действията на играча решава развитието на героя му. Всеки ще получи основни архетипи за начинаищите. В играта ще има нации, които са базирани на реални народи от Европа и Близкия Изток. Така например Ismirean са суров северен народ, чийто прототип са викингите. Те предпочитат бойния топор и окрасяват лицето си преди битка.Midland са по-цивилизовани и техен прототип са средновековните рицари. Обществото им е микс между патриархат и феодализъм. Империята на Азебите са южен народ, които напомнят на турските орди от времето на Средновековието, въоръжени с ятагани, яздещи на жребци и добре владеещи лъка. Те предпочитат именно бързите конни набези и обсипват със стрели врага си, който дори и да е добре екипиран с тежки брони, то конете им търпят големи поражения.
Занаяти
В играта естествено ще има занаятчийство. Разработчиците обещават десет професии, които ще са прототип на реално съществуващи. Сред тях са билкарство и алхимия, лов, дървообработване и дърводелство, ковачество, изработка на кожени дрехи, кулинария, миньорство и металургия, ювелирно дело, инженерно дело, изработка на брони и др.Динамична система на времето
В Gloria Victis времето ще играе важна роля. Времето, като астрономическо такова, ще въведе точен календар, отброяващ дните, седмиците, месеците и т.н. Денят ще се сменя с нощ и това ще влияе на игралния процес, например, търговците ще се прибират през нощта за почивка, някои специфични чудовища ще се появяват само през нощта. Смяната на сезоните също ще играе важна роля особено за тези, избрали да се занимават със земеделие.Метеорологичните услови, които ще се менят според сезоните, също ще оказват влияние на боя. Например при силен дъжд - ще имате слаба видимост, в дълбок сняг - ще се придвижвате по-трудно, а в жегата, тези облечени в тежка броня, наистина ще се поизпотят.
0 коментара :
Публикуване на коментар