Конспиративни теории: Манипулацията PvP


"Нашата MMORPG е предимно с PvP насоченост", заявяват често разработчици, рекламиращи играта си. "Ще има ли PvP в открития свят на играта и как точно ще изглежда то?". "Какви PvP активности предвиждате във вашия проект и ще заема ли то централна роля в играта?", "PvE или PvP ще е играта?", питат пък журналистите от зависимите медии.

PvP

Какво е PvP? Player versus Player. Играч против играча. Това са всички активности, които са свързани в побоища между самите герои на играчите във виртуалния свят. От тук вече ПвП активностите варират. Да ви убият героя, докато невинно тичате из игралния свят, изпълнявайки даден куест, е любимо занимание на някои комплексари, доставящо им съмнителното удоволствие да ви спрат развитието на героя за момента и да ви развалят настроението. Обикновено са с по-високо развит герой и съответно по-добре екипирани. Убийството на вашия герой в гръб и от засада си е като да убиеш муха. Понякога то става наистина за по-кратко време, отколкото да смачкаш насекомото в реалния свят.

Междукланови войни


Вашият герой може да стане жертва по гореописания начин в открития свят на някои MMORPG поради факта, че кланът, към който принадлежи, е в състояние на война с друга гилдия. Съответно вас ще ви преследват предсдтавителите на противниковия клан, за да ви убиват, където ви намерят както с цел да ви спрат развитието, така и за да ви принудят да напуснете клана. Такива убийства понякога водят до масови баталии с участие на десетки играчи. Пострадалият съобщава в клановия чат и на място пристигат "големите батковци", за да отмъстят за вас и да ви защитят. Отсрещната страна също вика подкрепление и ето ви масово ПвП, което често е и забавно.

Териториални войни и обсади

Това вече са официални и мащабни ПвП активности - част от игралния процес. Завоюването на територии и крепости от дадена гилдия й носи не само слава, но и материални облаги. Е, не точно материални, тъй като става въпрос за виртуални ценности, но смисълът е подобен. Тези инициативи действително са вълнуващи и интересни. Ползва се и обсадна техника. Този вид инициативи са свързани също така със световната политика и дипломация в рамките на играта, тъй като се създават съюзи, алианси и т.н.

ПвП арените

ПвП арената е карта, където любителите на ПвП могат да се сражават в различни формати. Дали ще се бият всеки против всеки за някаква награда или пък ще е група против група, резултатът е един. Адреналин, емоции, бясно щракане по клавишите и тръшкане на мишката. Там може да проверите качеството на билда, който сте избрали за своя герой, своите реакции, тактика, стратегическо мислене, екипировката и умението за работа в екип.

Техники за манипулация

Дотук всичко е ясно. ПвП си е нормална част от играта. Даже е вълнуваща и интересна. За каква манипулация може да става въпрос?
Първо трябва да си отговорим на въпроса - колко от играчите в MMORPG обичат реално ПвП. Второ - колко от тях са съгласни да бъдат убити в гръб, докато се сражават с мобите. Всички ли любители на този жанр са толкова страстни привърженици на ПвП.
Най-вероятно не. Най-добре си личи в игрите, където има ПвЕ и ПвП сървъри. ПвЕ сървърите са по-пълни с играчи. Защо ли?
Реално, изисква се доста време, докато разучиш една MMORPG игра, нейния свят и геймплей. Време е необходимо и за да развиеш героя си, да свикнеш и изучиш уменията му, да го екипираш прилично и т.н. Нужно е спокойствие, за да успееш, а убийството в открития свят надали е най-добрия начин за това.

ПвП-то в открития свят е най-налагания елемент в игрите под предлог, че го харесват играчите. Във форумите се появяват тролове, които наричат любителите на ПвЕ с различни презрителни прозвища. В самия открит свят се появяват ПвП играчи-еднодневки, облечени перфектно, които убиват всички подред. После изчезват. Това са провокатори, създадени или подкрепени от администрациите на игрите, с цел да предизвикат негативните ви емоции - гняв, ярост, обида, завист. Благодарение на тях ще изкарат пари - реални пари.

В една популярна MMORPG наскоро бе представен нов клас. Внезапно на арените се появиха подобни герои-еднодневки от новия клас. Успях да разгледам екипировката им и останах удивен. Пресметнах, че и при денонощна игра за краткия период от време, от как бе представен новия клас, те нямаха възможност и реално време, не само да развият героите си до максималното ниво, не само да се сдобият с епически доспехи, но екипировката им бе ъпгрейдната на максимум, което изисква едно много сериозно вложение в играта на реални пари. Излишно е да споменавам, че тези пичове бяха непобедими.

Медиите и форумите са най-отличния способ за манипулация на комюнитито. В началото още споменах, как журналистите внушават, че едва ли не ПвП-то е най-важния елемент в играта. Във форумите едни и същи хора създават различни теми с ПвП тематика - "Кой клас е най-добрия в ПвП?", "Какъв билд да избера, за да бъда непобедим в ПвП?" и всякакви подобни тролщини.

Налагат ни и нови форми на хардкорни MMORPG - не стига, че може да ви убият в гръб, но и в резултат да ви ограбят.
Full-loot системата сега се пропагандира едва ли не като геройство в игралните светове, докато в реалния това се нарича престъпление. Квалифицира се като грабеж. Няма нужда да споменавам за ефекта върху съзнанието на играчите.

Истината е, че ПвП е важен и необходим елемент в игрите. Той обаче е превърнат в средство за печелене на големи суми пари, особено в pay-to-win проектите.

Истината е, че ендгеймът на 99% от MMORPG игрите е скучен. Истина е, че единственият способ да се развлечеш е ПвП-то. Истина е, че развиваш героя си, екипираш го и ти се иска да провериш уменията си в ПвП. Истина е, че някои ПвП инициативи са действително вълнуващи и дори героят ти да е слаб, се включваш дори от патриочни настроения или чувство за дълг към собствената си гилдия.

Истина е обаче, че истинските привърженици на ПвП отдавна играят в MOBA игрите. В този вид игри ПвЕ елементът е ограничен. Изисква се добро стратегическо мислене, добри тактики и най-вече добра работа в екип. Те обаче са действително free-to-play и в никакъв случай pay-to-win. Тези игри даже нямат и нужда от реклама, така че феновете на League of Legends, Dota 2, SMITE и т.н растат главоломно.

Истината е, че реалните фенове на MMORPG игрите искат качествен и разнообразен ПвЕ контент. Те са готови и да плащат реални пари, за да си почиват и забавляват в играта, което не включва унизителното им убийство в гръб.

Истината е, че когато вече нямат, какво ново да измислят, разработчиците превръщат играта си в жалко подобие на MOBA със силно изразен pay-to-win елемент.

MMORPG игрите обаче не са MOBA и не трябва да бъдат. Оставете ги да бъдат действително масови онлайн ролеви игри, където да има място за феновете на ПвП (арени, специализирани сървъри, определени зони), но и не пречете на миролюбивите крабове, обичащи ПвЕ контента.

Не смесвайте двете неща. Не превръщайте MMORPG игрите в pay-to-win, в противен случай в проекта ви ще останат читъри и хакери, както и комплексирани мамини синчета, които харчат парите на мама и тати, купувайки си сила, която им липсва в реалния свят.

                                                                                             Home
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 коментара :

Публикуване на коментар