Ще загине ли скоро AION или как се прави буламач?


AION бе една много очаквана игра и в началото оправда очакванията. Макар и платена - играчите в нея бяха повече от достатъчно. Даже лично аз предпочитах да играя в нея и да си плащам, защото "не съм достатъчно богат, за да играя в безплатни игри". Абонаментът за месец беше колкото да платиш билет за някой съвсем нов филм в киното в мола. С течение на времето, пач след пач, играта взе да губи привържениците си. Не мина много време и тя премина в редиците на така модерния и скъп free-to-play модел. Някои нарекоха този модел free-mium ( от съчетанието на free-to-play  с възможността да си купиш премиум акаунт). Въпреки всичко играта продължава да разочарова, макар че много хора се върнаха в нея след появата на 4.0 - нови класове, нови локации и т.н. Много от тях обаче я деинсталираха от компютрите си отново. Защо?




В началото

В началото идеята беше добра - две противоборстващи фракции, които влизаха в бой, където сварят. Помня как хората чакаха с нетърпение да се отвори някой разлом (портал) към земите на противника и се втурваха там в организирани групи. Насреща пък ги чакаха също така организирани врагове и се започваше меле. Бездната бе друго място, където освен, че се трупаше AP, докато убиваш мобите, но там можеше да се срещнат и герои от чуждата фракция. В началото играех за фракцията на елийците, но реших да видя какво е при асмодианите.
Имах чувството, че започвам съвсем нова игра - нови локации, различни моби, зимни земи и мн.др.

Още тогава играта имаше и своите минуси - бавно се трупаше AP, за което можеше да се вземат супер оръжия и брони, но златните такива струваха толкова много AP, а развитието на героя вървеше бързо. Така голяма част от играчите облякоха PvP брони и оръжия, предвидени за 30-то ниво, които обаче даваха предимство пред PvE доспехите, особено когато ги подобриш със съответните камъни и подобрители. Естествено това ставаше трудно и излизаше скъпо във виртуална валута. Веднъж обаче подобрил оръжията и броните си на +10, се втурваш на ганк и се наслаждаваш на доброто си развитие. Голяма част от хората обаче се втурваха да изпълняват цялата верига куестове, предвидени за други добри доспехи. Трети не излизаха от дънджъните, за да съберат комплекта брони и оръжия за своя клас.

Тъкмо го сториха и кап нивото се качи до 55. Появиха се новите локации, новите дънджъни и новите доспехи. Постепенно боевете в Бездната ставаха все по-малко и по-малко. Постепенно стана така, че можеше да летиш из Бездната без да срещнеш враг с часове. Ако срещнеш такъв, то той е някой прекалено слабо развит герой, за убийството на когото не можеше да вземеш никакъв AP. Понякога се срещаха групи от противоборстващите фракции, които предварително се бяха разбрали в Skype и тъпо убиваха някой създаден за целта герой, за да трупат безценното AP.

В края на краищата стана така, че PvP се свеждаше до това, да се събере алианс от играчи и да тръгнат вкупом в земите на врага, където също така се събираше друг такъв. Мелетата показаха, че едни от най-удобните за игра класове станаха танковете и гладиаторите. Играта буквално се наводни с гладиатори, които бяха удобен меле клас, нанасящ щети по площ (АоЕ). Облечени с тежки брони, даващи им много HP  - те бяха трудно убиваеми. В уменията им имаше редица "вкусотийки", които не даваха на врага да се измъкне. Даже така любимите в началото на играта асасини, с тяхната невидимост, бързина и ловкост, отстъпиха пред гладиаторите (да играеш за асасин с пинг над 80 бе просто безумие).

Дойде време и кап нивото стигна 60. В новите локации основно се изпълняваха прекалено многото ежедневни куестове, чиито задачи те караха да участващ в убийството на рейдови босове (всеки ден и веднъж седмично), издирването и убийството на някои по-елитни моби и т.н. Всичко това с цел събирането на определени итеми, които впоследствие да замениш за доспехи, оръжие и украшения. В един момент се оказа така, че влизаш в играта като на работа - трябва да изпълниш определеното си количество куестове или убийство на босове, иначе просто няма да се облечеш. Трябваше да се играе 24/24.

Естествено така е в почти всяко MMORPG - нищо даром не се дава и е нужно да се потрудиш. Духът на играта обаче се изгуби - тази непримирима вражда между фракциите някак си се превърна в автоматизъм, благодарение на битките алианс против алианс, където на бойното поле се срещаха около 400, а понякога и повече играча. В това меле освен тъпо да натискаш tab и да спелуваш заклинанията си докато някой не те убие незнайно откъде и как, друго не ти оставаше. После възкръсваш и отново. Така докато някой победи.

Арените

Арените всеки срещу всеки бяха идеални за гладиатори и танкове. Те издържаха много повече от останалите класове, но за да се сдобиеш с добри ПвП доспехи и оръжие, се налагаше да се превърнеш в мишена, която те често убиват с един удар. След безбройно количество участия може и да успееш да се облечеш. Другият вариант е да създадеш един гладиатор и бързичко да го развиеш до кап нивото. Често това бе по-добрия вариант.

Новите класове




В AION се появиха два нови класа - бард и Gunslinger. Първият се оказа някакво съчетание от лечител, чародей и вълшебник. Вторият пък стреля с каквото му падне - пистолети, огнемети, гранатомети. За какво бе нужно всичко това? Фентъзито взе да отстъпва пред технологиите. Сега ще добавят и Aethertech, който е с външен вид на робот, но разполага и с магически доспехи. С две думи Mechwarrior в AION. Някои го оприличиха с други игри, но не това е най-важното.


Мегаякият робот или мех, или каквото и да е това, тъпо ще бие моби по куестове. Едно устройство, познато и пригодено за онлайн шутъри, се появява в MMORPG. Каква е целта? Да внесе дисбаланс между останалите класове? Ако ли не - тогава ще е достатъчно слаб клас, освен ако...не инвестираш реални пари, тогава може би и соло ще убива рейд боса. Не може да се вкарват измислени класове от други успешни игри, само и само, за да задържиш собствените си играчи. Какво да очакваме още?

Появата на танкове, просто защото World of Tanks е успешна. Или пък самолети заради War Thunder и World of Warplanes. Може да добавите и състезателни коли. Защо не? GTA или Need for speed в AION. Копирайте и EVE Online - просто балаурите няма вече да бъдат тъпи ботове, а дайте възможност играчи да си купуват корабите им и да атакуват от космоса планетата, както и да воюват помежду си, а в самите кораби ще има играчи, които ще осъществяват десантите. Така ще се комбинира фентъзи, технологии, научна фантастика, шутъри и рейсинг състезания. 10 в 1. Един голям буламач.
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment