Bless Online е една от най-очакваните MMORPG, създадена от корейската компания Neowiz. Както сме писали и преди, тя впечатлява с невероятната си графика и красота. Продуцентът на играта Han Jae Kap говори в интервюто, дадено за 2p.com, за геймплея, за класовете и съдържанието на BLESS.
-Графиката в новите корейски ММО често удивяват играчите, но за сметка на това геймплея не винаги оправдава очакванията. Какво може да предложи Bless освен изумителната си графика?
- ММО с традиционно съдържание едва ли ще могат да намерят място под слънцето в съвременната реалност на пазара на онлайн игри. Нека вземем за пример подземията: за пет играча, три или соло инстанси. След като играчите преминат дадено подземие, те веднага пишат гайд за всички останали и сложността на инстанса вече пада. Ние сме изучили потребностите на играчите и сме намалили количеството повтарящо се съдържание. Освен това работим на разнообразни типове съдържание, за да угодим на хората с различни претенции.
- Вие по-рано сте работили над големи проекти като Legend of Mir и Lineage. Как натрупания опит се отрази на Bless?
- Аз станах свидетел на това, как Lineage се превърна в една от най-успешните ММО за своето време, работил съм и над Lineage 2. Разбрах, че за играта е важно взаимодействието с играчите. Това се отнася до кооперативната игра, състезанията един с друг, предателствата и още много други аспекти. Концепцията на взаимодействията между играчите в Bless е основана на конфликтите в рамките на совята нация. (в допълнение към традиционната конфронтация между фракциите).
- Изхождайки от информацията на официалния сайт на играта, може да се направи извод, че в играта няма да има лекуващ клас ( от представените класове са Guardian, Berserker, Paladin и Ranger). Означава ли това, че играта няма да приеме концепцията на т.нар. света троица?
- Боевете по старому са построени на схемата ДД-танк-лекар. Освен това всеки клас може да се настройва според ситуацията. Ако Guardian поиска да премине подземието соло, то той ще избере стила Charge, който ще го направи ДД, а ако трябва да защити групата си от чудовищата, то неговия избор ще е Protection. На максималното ниво всеки герой ще има три различни бойни стила по избор.
- Колко гъвкави ще бъдат подземията оп отношение на класовите изисквания. Ще могат ли например четири стрелеца, въоръжени с лъкове, да го преминат?
- Ние поощряваме експериментите с разнообразни комбинации и искаме да видим екстремални варианти. Ще разгледаме и много други възможости в рамките на модела ДД-танк-лекар.
- Съвременните ММО, построени на гринда (сиво, еднообразно ежедневие) и повтарящия се геймплей, нямат дълъг живот. Какво ще направите в Bless, за да избягате от гринда?
- PvE съдържанието в Bless се базира на принципа на баланса на сложността. Боевете в играта не са с цел убийството на нужната цел. Играта награждава играча индивидуално, избирайки най-мощните, най-добрите екипни играчи и т.н. Освен това действията на играчите влияят на околния свят.
- Какви ще бъдат подземята?
- Подземеията са местата, където играчът ще може да се запознае с историята на играта и нейния свят. Преминаването на инстанса открива, свързаните с него регионални квестове и сюжетни арки. Те не са предназначени за запълването на нишите на ендгейм съдържанието, а служат за запзнанство с огромния свят на Bless. От друга страна те са интерактивни и разнообразни. Предметите, които ще получите, преминавайки подземето, не са единствените награди. Ние планираме да въведем режим "преминаване на инстанс в група за определено време".
- Какво може да разкажете за обсадните оръдия и мащабните PvP-сражения?
- Обсадните оръдия са създадени на основата на средновековните. Имаме и магически. Също така ще има традиционни варианти като тараите и балистите, които ще бъдат създавани от големи групи играчи.
- Какво PvP-съдържание могат да очакват играчите, интересуващи се от този режим?
- Ние ще имаме три типа PvP: PvP в открития свят, в инстанс и обсади. Системата з награди още не се обсъжда, но може да добавим репутация, навици и различни дреболии за индивидуализация на героя.
- Вече сте публикували няколко демо видеота, показващи света на играта. Може ли по-подробно да разкажете за размерите на света?
- За Bless сме създали територия от 177 квадратни километра открит свят, което превъзхожда по площ Azeroth, главния свят в World of Warcraft. Отделните зони са безшевно свързани със столиците и метрополисите, които имат ролята на социални центрове.
- Какво да очакват играчите, обичащи да изследват? Дайте някои примери!
- В света на Bless има множество легенди. По време на вашите изследвания ще ви се предостави възможност да откриете истината. Може да се заемете с добив на руда, да събирате билки, да решавате загадки, да обработвате материали. Също така в играта може да събирате картини, реликви.
0 коментара :
Публикуване на коментар