Джейк Сонг, създател на ArcheAge: Игрите са най-доброто, създадено от човечеството


Запознайте се с Джейк Сонг, създателя на ArcheAge
Снимка: Игры@Mail.Ru

Джейк Сонг е един от най-популярните мъже в света на MMORPG. Именно той е измислил и през 1998 г. пуснал Lineage, която е една от най-известните игри в света и все още е доста печеливша.
Още на следващия ден след като в Русия бе пусната ArcheAge той пристига в Москва и с него разговаря Светлана Карачарова, зам. главен редактор на Игры@Mai.Ru. Тя публикува интересен преразказ на разговора си с Джейк Сонг. Светлана разказва, че той още от училище се е увличал от 8-битови игри и програмиране. Заедно с приятели направили сами няколко игрички, които се получили нелошо. Първата си истинска игра той смята, че е излязлата през 1996 г. The Kingdoms of the Winds - двуизмерна РПГ в стилистиката на корейските комикси, основани на корейската митология. До 2003 г. Сонг работил в компанията NCSoft, където работил по проекта Lineage Forever, познат сега като Aion, също така и като консултант на Lineage 2 и Tabula Rasa. Впоследствие решава, че иска да създаде свой проект и през март 2003 г. той напуснал NCSoft и създал своя компания. Так на бял свят се появява XLGAMES.
Първата игра, анонсирана от новата компания, били онлайн ралита. Играта преживяла около две години, след което тихичко умряла.  През 2006 г. много компании, разработчици на онлайн игри, искали да повторят невероятния успех на невероятната World of Warcraft. Ако в Европа и Америка излезли десетки клонинги, то на Корейския полуостров и в Китай те били хиляди, като всички претендирали , че са "убиеца на World of Warcraft". Сам Джейк признава, че играе в World of Warcraft от 6 г. постоянно, а на телефона си често си пуска Candy Crush Saga.


През този период Сонг обявява, че ще създаде онлайн sandbox. Игра, в която ще има огромен свят и много начини за изследването му и усвояването му. Играта била наречена ArcheAge.
Разработката на ArcheAge започнала през 2006 г. и продължила 6 г. и половина. над играта работели около 150 човека, като само 100 от тях или програмисти. В Корея появата й предизвикала фурор. В Русия фурорът се оказва не по-малък, коментира авторката. Над милион заявки са били подадени за участие в закрития бета тест на руската версия. Ако преди време руснаците бяха бедните роднини н американските и европейските сървъри, то сега това е обратното. Хиляди американци и европейци са се регистрирали в руската версия на ArcheAge, просто защото европейски и американски сървъри няма и скоро, като че ли не се очакват да се появят, коментира още Светлана Карчарова.


Разликата между корейската и руската версии на старта е около половин година. Сонг обещава, че ще я намали до 2 месеца. Най-вероятно тя ще остане и такава, тъй като по думите му, те проверяват клиента след локализацията му и това отнема време.
Джейк обича да играе ArcheAge. Историята, която лежи в сюжета, е създадена по книгите на известна корейска писателка Мин-Хи Чон. Сонг признава, че в ArcheAge (както и в останалите корейски игри) магически класове и стрелците с лъкове са най-популярните и развити класове. Той смята, че върху, въоръжените с мечове герои, трябва да се поработи още, тъй като сега в играта на един воин се падат десетки магове и стрелци.
Той обещава още, че в играта ще се въведат възможности за персонализация на корабите и домовете. В руската версия пък ще се появи огромно обсадно оръдие, както и нов кораб, който се разработва в момента. Разработчиците смятат да преработят и стартовата зона в играта, която да се преминава от новобранеца соло, за да успее да привикне към управлението на героя си и да се запознае с историята в играта.
Точно сега пък в XL Games са заети да преработват фракциите. Освен това ще се появят и нови територии на Северния континент. Сонг казва, че се планират 40 нови територии за строителство на замъци и обсади. До края на годината пък ще се появи системата на достиженията.
Сонг разказва още, че се увлича от sci-fi, но в същото това време неговите игри са фентъзи. Той обяснява, че корейците обичат фентъзи и ако започне да прави sci-fi, игрите му ще бъдат непопулярни.
Джейк Сонг смята, че игрите ( в частност онлайн игрите) са на едно ниво с книгите, филмите и други видове изкуства. "Бих казал, че игрите са най-доброто, създадено от човечеството".  
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 коментара :

Публикуване на коментар