История на Riot Games - създателите на League of Legends


Безспорно League of Legends е една от най-любимите и играни онлайн игри в България. Безспорно това е така и по целия свят. Колко обаче от геймърите знаят, как е започнало всичко и как е създадена тяхната Лига?

Riot Games е основана през 2006 г. от двама дългогодишни хардкор онлайн геймъри - Брандън Бек (Brandon "Ryze" Beck) и Марк Мерил (Marc "Tryndamere" Merrill) в Лос Анджелис. Подчертавайки бунтарския си дух те дават това име на компанията си.

През октомври 2008 г. е анонсирана появата на League of Legends: Clash of Fates, която се появява на бял свят една година по късно - през октомври 2009 г. под краткото и добре познато име - League of Legends. По него време са представени 40 героя, 2 карти и мачове 5v5 . Още тогава тя е обявена като игра със състезателен и отборен дух. Играта е локализирана с английска, френска, испанска и германска версии.

Октомври месец вероятно е късметлийския месец на компанията, тъй като отново през октомври, но 2010 г. League of Legends печели пет GDC Online награди: Най-добър дизайн на онлайн игра, Best Visual Arts, Best Online Technology, Най-добра нова онлайн игра (Best New Online Game) и Audience Award, която е награда за фаворита на глобалното гейминг общество.

През февруари 2011 Riot казва “Ni hao” на китайския гигант Tencent, който купува мажоритарния дял. Китайците се заемат и с издаването на играта в родината си. Макар че собственик на Riot вече са Tencent, то те не губят независимостта си, а напротив - продължават да си управляват компанията и да работят по играта си. Финансовото рамо обаче е яко.

През 2008 Riot Games придобива първоначалния си капитал в размер на $7 млн. долара, осигурени от компаниите за рисково финансиране Benchmark Capital и FirstMark Capital. При второто финансира през следващата година компанията е повишила сумата на $8 милиона долара от Benchmark, FirstMark и китайците от Tencent Holdings. Така през 2011 г. се стига до крупната сделка, при която Tencent Holdings купува мажоритарния дял в Riot Games. Bloomberg Businessweek и VentureBeat я оценяват грубо на между $350 и $400 милиона долара, докато Tencent по-късно съобщава, че всъщност са придобили дела си за $231,465,000.

Снимки: riotgames.com


През юни 2011над 200 000 зрители наблюдават триумфа на FnaticMSI, които стават първите световни шампиони по League of Legends.

Октомври отново е добрия месец. През 2011 г. е отбелязан първия рекорд - 12 милиона регистрирани играчи всеки месец, от които 4 млн. играят дневно.



Точно след една година - ОКТОМВРИ 2012 г. - тайванските Taipei Assassins грабват титлата League of Legends Season 2 World Champions. Играчите прибират 1 милион долара от наградния фонд. На финала те срещат Azubu Frost. Веднага след победата те са бомбардирани с въпроса: "Какво ще правите с 1 милион долара?"
Двама от тях заявяват, че ще си купят мотоциклети.Отборът се завръща в Тайван като герои и посланици на eSports.

През януари 2013 Edge Magazine обявява своите награди за 2013 г. за разработчици на игри. Riot Games попада в челната десятка, в които влизат "най-добрите разработчици на планетата". Няколко месеца по-късно - през юли -компанията попада на четвърто място между 25-те най-добри технологични компании, в които се работи най-добре за 2013 г. Изследването е въз основа на анкета измежду работещи в компаниите. По същото време редакторите на Game Developer Magazine включват Riot в техния Топ 30 Разработчици на игри за всички времена (Top 30 Game Developers of All Time).



Признанията за компанията продължават и през септември 2013 г. те попадат на трета позиция за най-добро работно място през годината. Как няма да е най-добро работно място?! Знаете ли, че работещите в Riot получават по 300 долара от специален фирмен фонд, които да похарчат в каквато и да е видео игра без значение, дали е MOBA, FPS, конзолна или компютърна.

Манифеста на Riot:

Опитът на играчите на първо място. Това означава, че служителите на компанията трябва да се вслушват най-вече в мнението на комюнитито си, след което мненията се анализират и се вземат решения, които да направят играта на феновете още по-приятна.
Невъзможното - възможно.
Фокус над таланта и екипната работа.
Играй сериозно. В Riot наистина играят, за да работят по добре. Те играят не само собствената си игра, но и всяка една друга. Първият работен ден в компанията на всеки нов служител започва с ...play test. Макар че са сериозни професионалисти, служителите не се вземат насериозно.
Бъди гладен, бъди скромен. Гладен - в смисъл за идеи и успехи, но въпреки това скромен.

Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 коментара :

Публикуване на коментар