Защо Neverwinter е №1 сред free-to-play MMORPG игри?


Колкото и да е странно на някои, именно Neverwinter продължава да е №1 сред free-to-play MMORPG игри. Това е видно от редица класации, като тази на изданието MMO Reviews за август, топ класацията на уважаваното руско издание MMORPG.SU както и това на NewMMORPGames.ru. Neverwinter води и нашия ТОП 5 най-яки free-to-play екшън MMO игри.


Защо е така?

Мнозина недоволстват, че играта се превърна в pay-to-win. Не се заемам да споря с тях, защото това е така. Това е така, но с малкото уточнение - ако играете ПвП активностите, които не са чак толкова много. 

Да се върнем обаче на това, защо е харесвана толкова много. Това MMORPG няма открит свят, а е инстанс базирано, графиката не е от най-добрите, множеството бъгове дразнят, но въпреки това Neverwinter се радва на популярност. 


Бойната система


Това според мен е основната причина играта да е №1 сред безплатните MMORPG. Редица други игри също излязоха от морално остарялата ситема на Tab маркирането на врага, но в Neverwinter усещането по време на боя е различно. На някои няма да им хареса, че от множеството умения на панела си ползваш три енкаунтъра, два дейли скила и две пасивки като не забравяме и два At - Will-а. Да, но в това е и различността на играта. Няма да нужда екранът ти буквално да е забит от безброй скилове. Не, тук ти настройваш уменията си под начина си на игра или в зависимост от задачата, която трябва да изпълниш. Именно бойната система на Neverwinter я прави екшън MMORPG. Тук трябва да се движиш много докато воюваш. Претъркулвания, телепортации, приплъзвания и т.н. са част от арсенала на героите.


Възможността за соло игра

Самостоятелната игра в MMORPG е анатема за консервативно настроените играчи. Да, но не всеки разполага с време, за да прекарва десетки часове в играта, събирайки група, за да проходи няколко пъти даден дънджън. 




Neverwinter предлага достатъчно сюжетни приключения, които да се изпълняват соло, а новите heroic encounters не изискват предварителното събиране на група, за да убиеш боса. Просто трябва да се включиш в тълъпата и да биеш боса. Някои от по-лесните се изпълняват съвсем спокойно самостоятелно. 




Тук трябва да споменем безплатността на играта. Съдържанието е напълно безплатно и огромна част от него може да се премине напълно безплатно и самостоятелно. 


D&D 

Марката D&D (Dungeons and Dragons) определено е другия компонент, носещ успех на играта. Хейтърите също ще опонират, че в Neverwinter няма нищо, прилижаваща я до D&D. Няма да споря с тях. Факт е, че играта носи марката. Факт е, че последният експанжън Tyranny of Dragons е по сюжетната линия на D&D.

В заключение искам да кажа, че наистина има какво да се желае още от играта както от разработчиците и издателя. Основното е, че задължително трябва да се премахне какъвто и да е намек за pay-to-win в нея. Защото макар и с добра комбат система, не е далеч денят, когато ще се появат нови игри, които няма да са pay-to-win, а екшънът също ще е част от тях (Black Desert идва). На второ място е борбата с goldseller-ите и голдспамърите. Играчите остават с впечатлението, че Cryptic и Perfect World, или не искат, или не могат да се справят с тях. 
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 коментара :

  1. Neverwinter няма да е дълго №1, ако въобще някога е била №1 за някого. Вярното е само, че е пей ту уин.

    ОтговорИзтриване