Square Enix: Над 1 млн. фенове на Final Fantasy XIV: A Realm Reborn


Square Enix се похвали, че за бета теста на MMORPG Final Fantasy XIV: A Realm Reborn са били подадени над един милион заявки. Тестовете започнаха на 25 февруари веднага на две платформи — PC и PlayStation 3. Релийзът е насрочен за 25 август. Какво представлява играта? На този въпрос дават от Игры@Mail.Ru.

Съдбата на провалилите се MMO-проекти е печална - съкращения на разработчици, уволнения, изключване на сървърите и пренасочване на играчите към други проекти. Square Enix обаче избра друг начин. Компанията не унищожи играта и да я отправи в забвение, а направи шоу на сървърите си, като във виртуалния свят на играта на земята падна огромна луна, което предизвика края на света. След това започна преработка на играта.
Новата Final Fantasy не бе просто пооправена, поизлъскана с леки козметични промени. Не. A Realm Reborn — това е нов енджин, нови локации, нов подход към игралния процес.
От старата игра е взета уникалната система класове, където всеки клас е привързан към избора на оръжие (нещо подобно се очаква и в The Elder Scrolls Online). Например, ако искате да се превърнете от магьосник във воин, просто трябва да вземет меч в ръце. Единственото ограничение е, че смяната на класа не може да стане по време на бой. Класовете трябва да се развиват поотделно обаче.

Първата версия на играта беше хулена заради тъпите локации, които бяха едва ли не copy/paste една на друга, като не можеш да различиш къде се намираш, на север или на юг. Сега това не е така - локациите са по-малко, но за сметка на това са много разнообразни и красиви. Виртуалният свят обаче не е безшевен, даже и градовете са разделени на части и се налага да "прескачаш". Отделните зони обаче се зареждат достатъчно бързо, за да не дразни забавянето.
Интерфейът в старата игра също беше ужасен. Бавен, с малко информация, неприятен шрифт - с две думи малък ад. Сега интерфейсът е удобен, радва окото и е много удобен. Иконките и надписите са красиво оформени, опциите се превключват мигновено, на екрана се показват всякакви сведения и много информация. Когато бъдете забелязан от чудовище, то героят ви и гадината се свързват с червена дъга.


Бойната система също претърпя промени и до сега продължава работата по нея. Регулярно се правят корекции на скоростта на боевете, като се намалява или увеличава т.нар. global cooldown — задължителната пауза между използването на атаките.
Възраждането на  FFXIV е насрочен за края на август, като играта е вече готова, но Square Enix се презастрахова. През първия бета тест в 2010 г. никой не послуша играчите и резултатът бе печален. Компанията обаче показа, че може да се учи от грешките си с A Realm Reborn. Сега рискът не е по-малък, инвестирайки огромни средства във вече провалила се игра с амбицията за достойно възраждане. Ако възкресението е успешно, то това ще е грандиозен успех в сферата на онлайн игрите. Това ще стане ясно след два месеца.
Ако сте решили, че искате да станете част от историята и да възродите играта, регистрирайте се тук.
Share on Google Plus

About Unknown

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

2 коментара :

  1. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване
  2. Коментарът бе премахнат, тъй като съдържаше лична информация на човек, който не е дал съгласието да му я публикуват.

    ОтговорИзтриване